Rabu, 4 Ogos 2010

jadilah diri Anda sendiri bukan menjadi seperti orang lain

Soalan paling kerap ditanya pada saya:
“cemana awak dapat jumlah subscribers yang begitu ramai sedangkan blog awak blog motivasi saja?”
Jawapannya, tulislah sesuatu terus dari hati.
Be personal, be what you are!
Andai kata kita ada peluang berkawan di alam sebenar, Anda akan dapati saya adalah lelaki pendiam yang cuma tahu banyak pasal buku, suka membaca novel, minat pada komputer dan perisian.
Dua sukan yang saya tahu bermain dengan baik hanyalah berbasikal dan renang. Apa saja sukan yang melibatkan bola, konpom saya kurang mahir punya.
Well, thats me!
Saya cuba mengikuti gaya lelaki lain tapi tak boleh, tak menjadi, membuat saya tidak selesa. Saya terima diri saya sebagai seorang ‘nerd‘ – kurang bergaul, kurang bercakap dan lebih banyak meluangkan masa bersama komputer berbanding manusia biasa.
Di sebabkan itu, saya tekad memperbaiki diri.
Sekarang saya masih lagi seorang nerd, tapi semakin mahir menyesuaikan diri dengan keadaan, situasi, orang sekeliling dan topik perbualan dibincangkan, tanpa perlu berbohong untuk menampakkan saya lebih pandai, saya ini lebih banyak tahu (dan buat-buat tahu!).
Ingatlah, tonjolkan diri Anda, bakat Anda, kelainan Anda, kerana di situ ada kekuatan tersembunyi yang akhirnya membuat Anda jauh lebih maju dari orang lain di sekeliling Anda.
Just be what you are, not what your friends are.

www.imotivasi.com

3 ulasan:

  1. syabas!!!keep it up...hope to hear for you more often........a baby step will lead to a bigger step.insyallh.

    BalasPadam
  2. tq bro.hope u will lead me how to post a good article..

    BalasPadam
  3. kalau kita jai org lain..lain pulak jadinya..emz...

    BalasPadam